Juleljus

Levande ljus är nog något av det mysigaste som finns. Lågan är flyktig och evigt föränderlig, den flackar åt det ena och det andra hållet och den värmer. I tidningen Drömhem och trädgård, nummer 13, fick jag inspiration till att köpa en ljusbricka att ställa på min avdelningshylla i vardagsrummet. På den ska blockljus av olika former, storlekar och färger placeras. Design Direkt har flertalet olika ljusbrickor till försäljning här.

Samma tidning gav mig idén att ställa en stor, vit lykta med blockljus intill granen. Här (Design Direkt) finns ett flertal olika, den här (Cest la vie), den här (Klinta), denna (Mixin), den här och denna (Domoda) är några jag är lite speciellt sugen på.

Något annat vi har gjort här hemma är att hänga upp små ljuslyktor för värmeljus, som denna (Klinta), framför mörka fönster i badrummet eller i dörröppningarna i hallen.


Våra ljuslyktor köpte vi för dryga femtiolappen styck på Indiska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0