Julgodis och annat gott

Två böcker som jag vill tipsa om:

Julgodis - För små och stora sockerbagare av Johanna Westman

Förra året använde jag flera av recepten i denna bok till en hemgjord tryffelbox som jag gav bort i julklapp. Jag gjorde bland annat wienernougat, pistagepraliner och vit chokladtryffel. I år vill jag dessutom pröva på gräddfudge med chokladöverdrag, amerikansk chokladfudge, valnötsfudge och hasselnötsfudge. Mycket fudge det där!

Vinterns söta av Lisa Eisenman Frisk och Monica Eisenman

Bara omslaget gör ju detta bokköp till en hit! Mängder av recept på tryffel, fudge och fruktkonfekt blandas med mjuka kakor med glasyr och småkakor som ser förtrollande goda ut. Har ännu inte prövat något, men vad som lockar mest är hasselnötspralinerna och kolapraliner med espressosmak.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0